Vienas dažniausių klausimų, kuriuos užduoda tėvai, ieškantys tinkamiausios mokyklos savo vaikui, yra kiek mokinių mokosi mūsų klasėse ir kiek mokinių vienoje klasėje jaučiasi geriausiai. Atrodytų, atsakymas paprastas – kuo mažiau vaikų klasėje, tuo daugiau dėmesio kiekvienam. Tačiau švietimo ekspertai kviečia šį klausimą vertinti remiantis ne vien gryna matematika. Ar mažiau visada reiškia geriau? Kas yra optimalus klasės dydis ir kaip jis veikia vaikų mokymąsi, savijautą bei tarpusavio santykius?

Kodėl klasės dydis svarbus vaiko ugdymui?

Tyrimai rodo, kad klasės dydis turi įtakos mokymosi rezultatams, tačiau universalaus atsakymo, kiek tiksliai mokinių turėtų būti kiekvienoje klasėje, nėra. Taip, mažesnėje klasėje mokytojas gali efektyviai stebėti kiekvieno mokinio pažangą, teikti individualią pagalbą ir kurti pozityvią mokymosi aplinką. Tačiau klasės dydis lemia ir tai, kokia socialinė aplinka susiformuoja klasėje. Kuo daugiau klasiokų, tuo didesnė bus pomėgių, charakterių ir nuostatų įvairovė. Todėl didesnėje klasėje vaikai turi daugiau galimybių lengviau susirasti bendraminčių, mokytis veikti grupėje, patirti skirtingas nuomones.

Kiek mokinių klasėje yra optimalu?

Daugelis ekspertų sutinka, kad optimalus skaičius svyruoja nuo 15 iki 20 mokinių. Šiame intervale mokytojas gali teikti pagalbą pagal individualius poreikius, geriau matyti, kaip kiekvienam mokiniui sekasi ir skatinti teigiamą santykį su mokymusi. Toks skaičius leidžia užtikrinti tiek ugdymo kokybę, tiek pozityvią socialinę dinamiką. Tokio dydžio klasėje mokytojas gali sekti kiekvieno mokinio pažangą, taikyti individualizuotus metodus, tačiau kartu išlieka galimybė vaikams formuoti tvirtus bendrystės ryšius, mokytis vieniems iš kitų.

Klasės dydis ir ugdymo metodai – neatskiriamas duetas

Mažesnė klasė savaime neužtikrina geresnių mokymosi rezultatų, ir atvirkščiai – didesnė klasė nebūtinai reiškia prastesnę ugdymo kokybę: viską lemia tai, kaip organizuojamas mokymo procesas, koks yra mokytojo santykis su mokiniais ir ar užtikrinamas jų įsitraukimas bei palaikymas. Pedagogai, gebantys taikyti šiuolaikiškus, diferencijuotus ugdymo metodus, gali sėkmingai dirbti įvairaus dydžio klasėse – atliepti skirtingus mokinių poreikius ir skatinti aktyvų įsitraukimą. Būtent todėl „Saulės gojuje“ atsisakoma vienodų standartų visiems – čia mokoma taip, kad kiekvienas vaikas jaustųsi girdimas ir galėtų augti savo tempu. Mūsų mokytojai gerai pažįsta savo mokinius ne tik kaip mokinius, bet ir kaip asmenybes – žino, kas jiems sekasi, kas kelia iššūkių, kas įkvepia. Todėl jie gali kurti prasmingą, individualizuotą ugdymo procesą, kuris atliepia kiekvieno vaiko unikalumą – nepriklausomai nuo to, kiek vaikų mokosi klasėje.

Kodėl tėvai, ieškantys individualaus požiūrio, renkasi „Saulės gojų“?

Tėvai, ieškodami ugdymo įstaigos savo vaikams, dažnai ieško individualaus požiūrio ir aukštos mokymo kokybės. Mokykla „Saulės gojus“ siūlo ne tik du dešimtmečius sėkmingai organizuojamą dvikalbį ugdymą, bet ir dėmesį kiekvienam vaikui, nepriklausomai nuo klasės dydžio. Profesionalūs mokytojai, šiltas ryšys su vaikais, pagarba kiekvieno jų unikalumui ir tvirtos vertybės kuria ugdymo kokybę, kurią jaučia tiek vaikai, tiek jų tėvai. Tėvų pasirinkimą lemia ne tik klasių dydis, bet ir prasmingas požiūris į mokymosi procesą, kuriame vaikas auga ne tik akademiškai, bet ir kaip asmenybė.