2004 m. darbą pradeda „Saulės gojus“ – pirmasis bilingvistinis darželis Lietuvoje.
2008 m. „Saulės gojus“ apdovanojamas Europos pažymėjimo programos sertifikatu už novatorišką ankstyvąjį užsienio kalbų mokymą.
2010 m. „Saulės gojaus“ aplinka įvertinama kaip viena iš gražiausių ir geriausiai vaikų poreikiams pritaikytų aplinkų Lietuvoje.
2011 m. prie darželio prisijungia vyresnioji sesė - pradinė mokykla “Saulės gojus”.
2011 m. „Saulės gojus“ už pastato renovaciją paskelbiamas ENERGY GLOBE nacionaliniu nugalėtoju Lietuvoje.
2012 m. „Saulės gojus“ pripažįstamas sveikatą stiprinančia įstaiga. 2018 m. dar kartą patvirtinamas sveikatą stiprinančios įstaigos statusas.
2015 m. pripažįstamas antrąja įstaiga Lietuvoje (šalia AISV), atitinkančia JAV diplomatinio korpuso atstovams rekomenduojamų mokyklų reikalavimus.
2019 m. "Saulės gojus" tampa pagrindine mokykla.
2022 m. "Saulės gojaus" miesto darželis įsikuria naujose patalpose.
Mūsų siekis – ugdyti ateičiai pasiruošusias asmenybes.
Stiprindamas savo stiprybes, vaikas įgyja sparnus, o skrydžio sėkmė teikia drąsos mokytis visą gyvenimą. Mokymosi sėkmės pagrindas – tai palankios sąlygos mokėjimo mokytis įgūdžio ugdymuisi ir šilti žmonių santykiai, kuriuos stiprina pripažinimas ir pagarba. Esame įsitikinę, kad mūsų mokykla vaikui turi išlikti saugia erdve, kurios langai atviri pasauliui ir nuolat jaučiamas laiko pulsas.
Visi mes genijai. Bet jeigu apie žuvį spręsime iš jos gebėjimų laipioti po medžius, ji visą gyvenimą nugyvens laikydama save kvaiša. – Albert Einstein
Howardo Gardnerio intelektų įvairovės teorija
„Saulės gojus“ yra pirmoji Lietuvoje ugdymo įstaiga, į savo ugdymo metodiką integravusi Howardo Gardnerio teoriją. Esame įsitikinę, kad ši teorija objektyviai atspindi XXI a. visuomenės mokyklai keliamus lūkesčius.
Anot H. Gardnerio, „žmonija kol kas stokoja visai ne talentų. Ji ne tik neįstengia pakankamai anksti sukurti optimalių sąlygų tiems talentams skleistis, bet net ir sužadinti meilės tam, kas labiausiai tinka talentingajam.“ Tad mesdamas iššūkį tradiciniam požiūriui į tai, jog intelektas yra atsinešamas gimstant ir yra pamatuojamas IQ testais, remdamasis neurobiologijos, neuropsichologijos bei antropologijos duomenimis, H. Gardneris sukūrė intelektų įvairovės teoriją, pagal kurią išskyrė šiuos žmogaus intelektus:
Savivaldis mokymasis
Norint, kad vaikai ateityje galėtų sėkmingai išnaudoti gyvenimo teikiamas galimybes, būtina aktyviai ugdyti mokėjimo mokytis kompetenciją. Ši kompetencija apjungia svarbius universaliuosius įgūdžius - tokius kaip savirefleksija, gebėjimas matyti platesnį kontekstą, apdoroti informaciją, tinkamai susidėlioti prioritetus - kurie motyvuoja mokytis visą gyvenimą ir sudaro sąlygas lanksčiai prisitaikyti prie nuolat kintančių šiuolaikinio pasaulio realijų.
Mokėjimo mokytis svarba „Saulės gojuje“ buvo suprasta labai anksti, todėl šios kompetencijos pamatai klojami jau darželyje, o mokykloje ugdymo procesas orientuojamas į tai, kas pedagogikoje vadinama savivaldžiu mokymusi. Toks mokymasis grindžiamas moksleivio savarankiškumu ir gebėjimu prisiimti atsakomybę už savo mokymosi rezultatus. Šiandien „Saulės gojaus“ mokykloje taikoma per daugelį metų išplėtota originali ir visapusiška savivaldžio mokymosi metodologija, kurios naudą patvirtina vis gausesni empiriniai įrodymai.
Dvikalbystė ir imersija
„Saulės gojus“ – pirmoji įstaiga Lietuvoje, ankstyvajam užsienio kalbų mokymui pradėjusi ir daug metų taikanti „pasinėrimo į kalbą“ (angl. immersion) bei integruoto dalyko ir kalbos mokymo (IDKM, angl. Content and Language Integrated Learning / CLIL) metodus.
„Pasinėrimas į kalbą“ visame pasaulyje pripažįstamas sėkmingiausiu kalbų mokymosi metodu. Juo remiantis, griežtai laikomės principo „vienas asmuo – viena kalba“. Bilingvistinėje (dvikalbėje) klasėje užsienio kalba yra nuolatinė bendravimo ir darbo kalba. Anglų kalbos mokytojai (kurių užsienio kalbos žinios atitinka Bendrųjų Europos kalbų metmenų C1/C2 lygį) vaikams jokiomis aplinkybėmis „neišsiduoda“ mokantys kalbėti lietuviškai.
Integruotas dalyko ir kalbos mokymas(is), arba IDKM (angl. Content and Language Integrated Learning / CLIL) – tai Europos Komisijos itin skatinamas komunikacinės kompetencijos plėtojimo metodas. Lyginant su tradiciniu formaliuoju kalbos mokymu, IDKM/CLIL formos pranašumas yra tas, kad juo siekiama plėtoti tiek dalyko, tiek ir kalbos, kuria šio dalyko mokoma, žinias ir gebėjimus, dalyką ir kalbą laikant vienodai svarbiais. Remiantis CLIL metodu mūsų mokykloje dalis mokomųjų užsiėmimų vyksta anglų kalba.
Toks užsienio kalbų mokymasis atitinka natūralų gimtosios kalbos įsisiavinimo kelią nuo kalbinių įspūdžių kaupimo iki laisvo kalbėjimo ir minčių dėstymo raštu.
Tarpdalykinė teminė integracija
Vieneri mokslo metai mūsų mokykloje apima 8 su H. Gardnerio įvardintais intelektais susijusias temas, kuriomis grindžiamas 4 metų, apimančių visą bendrojo pradinio ugdymo programą, ciklas. Teminį mokymąsi papildo projektai, kurių metu tarpusavyje jungiami keli mokomieji dalykai. Per projektus ir papildomojo ugdymo veiklas intelektai toliau plėtojami ir pagrindinėje mokykloje, atsižvelgiant į dalykinio mokymo specifiką. Projektų metu itin svarbi praktinė mokymosi pusė, eksperimentavimas, t. y. galimybė vaikams teorines žinias įsisavinti pritaikant jas tikrovėje. Projektinė veikla skatina bendradarbiavimą, kūrybiškumą, palengvina informacijos įsiminimą, ugdo kritinį mąstymą. Projektinio darbo metu vaikai mokosi užmegzti darbo santykius, intuityviai ieškoti partnerių vienai ar kitai užduočiai atlikti, dalintis vaidmenimis ir atsakomybe, priimti bendrus sprendimus, o mokytojas yra ugdymo proceso konsultantas ir stebėtojas, padedantis skleistis mokinių iniciatyvai, entuziazmui ir vidinei motyvacijai. Per integruotas veiklas ugdomas gebėjimas diskutuoti, apginti savo poziciją, taip pat stiprinamos bendrosios kompetencijos ir užsienio kalbos vartojimo įgūdžiai (projektuose, į kuriuos įtraukta ir užsienio kalba).
Kūrybiškumo ugdymas
Įtakingos tarptautinės institucijos kūrybiškumą įvardija kaip vieną svarbiausių kompetencijų, leisiančių žmogui ateityje sėkmingai kurti gerbūvį. Kūrybiškumas – tai gebėjimas mąstyti savarankiškai, greitai orientuotis sudėtingose situacijose, kelti naujas idėjas ir netipiškai spręsti problemas. Kūrybiškumas jokiu būdu nėra sietinas tik su menine saviraiška. Jis reiškiasi įvairiose žmogaus veiklos srityse: socialiniuose santykiuose, moksle, mene, buityje, savęs pažinime, gebėjime prisitaikyti prie nuolat kintančių aplinkybių. Mokslininkai teigia, jog kūrybiškumą daugiausia lemia individualios asmenybės savybės. Tačiau mes esame įsitikinę, kad H. Gardneris yra teisus teigdamas, jog sudarius palankias sąlygas kiekvienas žmogus gali išplėtoti savo kūrybiškumą iki pakankamo lygmens, jeigu jo stipriausi intelektai yra tinkamai skatinami, turtinami ir ugdomi. Kūrybiškumui ugdymo procese skiriame ypatingą dėmesį.